„Mintea absorbantă” de Maria Montessori

E o carte pe care ar trebui să o citească toți părinții. Am găsit foarte multă informație utilă și despre care nicăieri până acum nu am citit. Ceea ce a studiat Montessori, ceea ce a creat  a revoluționat educația, inventând un nou sistem de educație a copiilor.
Maria-Montessori-Mintea-Absorbanta
Potrivit sistemului educațional Montessori, un educator niciodată nu va întrerupe un copil atunci când se joacă, nici chiar atunci când greșește ceva.
Educatorul niciodată nu pedepsește și nici nu recompensează copiii. Tot de ce are nevoie un copil , e mediul în care se dezvoltă, fiind doar supravegheat de părinți/educatori, fără alte intervenții, pentru că dezvoltarea nu poate fi predată.

Maria Montessori susține că cea mai importantă perioadă a vieții unei persoane e cea de la naștere până la 6 ani, nicidecum perioada studiilor universitare. De ce? Pentru că de la 0 (zero) la 6 ani, anume în perioada aceasta se formează inteligența omului și toate celelalte aspecte psihice. 

Perioada aceasta se împarte în două părți:
perioada inconștientă  0 -3 ani, perioadă în care copilul absoarbe inconștient tot ceea ce se întâmplă în jurul lui, fără mult efort, fără intervenția cuiva, fără lecții și tot felul de metode care, cică, ar contribui cumva la dezvoltarea copilului.
– perioada conștientă 3-6 ani, perioadă în care creierul copilului începe să înțeleagă mult mai multe lucruri legate de viața lui și mediul înconjurător, însă, în continuare, creierul copilului  absoarbe senzații și experiențe noi.

Mi-a plăcut foarte mult exemplele pe care tot le regăseam de la un capitol la altul. Mi-a plăcut când a atras atenția părinților asupra faptului că avem prea mari așteptări de la cei mici, să vorbească mai repede, să meargă și multe alte chestii care nu sunt în armonie cu modul normal și natural de dezvoltare al unui bebeluș.

Spre exemplu, ca un copil să meargă mai repede, nu depinde de genetica părinților, de alți copii și la cât de des mama îl pune pe bebeluș să meargă oarecum pe picioare, dar depinde exclusiv de grupul de mușchi spinali care nu s-au dezvoltat până atunci și încă de câțiva factori care contribuie la dezvoltarea acestui fapt mult așteptat.

Conform unor psihologi, am avea nevoie de vreo 60 de ani să învățăm tot ceea ce este capabil să asimileze un copil până la vârsta de 3 ani, spre exemplu: „Copil crește vorbind limba părintească în timp ce pentru unii adulți învățarea unei limbi este o realizare intelectuală remarcabilă.”

Cel mai mare pericol zace în ignoranța noastră . Știm cum să găsim perle în cochiliile scoicilor, aur în munți și cărbune în măruntaie pământului, dar nu avem cunoștințe de germenii spiritului, de nebuloasa creatoare pe care copilul o ascunde în sine atunci când vine în lume pentru a reînnoi omenirea.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s